perjantai 26. lokakuuta 2012

Tervetuloa pahoinvointi, rv 6+2

Ensimmäinen yökkäys ja myös ensimmäinen oksennus tuli sitten tänään. Yök. Tätä ei todellakaan ollut ikävä. Edellisissä raskauksissa mä voin kerta kaikkiaan todella huonosti. En joutunut sentään tiputuksiin, mutta oksentaminen on jotain niin hirveetä. Ja yökkäily, kun saa pidätettyä oksennuksen, mutta muuten äänet ja liikkeet kyllä tulevat, on kamalaa.

Tätä menoa mun raskaus kyllä paljastuu ennen kuin oli suunniteltu. Tänään olin yksin autossa kun yökkäsin ja onneks ehdin kotiin, kun en pystynyt oksennusta pidättämään. Toivottavasti tää pysyy jotenkin säännöllisillä pienillä ruokailuilla edes vähän kurissa... Onko tää tätä nyt sitten seuraavat 10 viikkoa.... eikä se todella ole mitään aamupahoinvointia, vaan koko-päivä-pahoinvointia... :/

Ihana raskaus - kamala raskauspahoinvointi.


 Pitäisköhän hommata tällainen ranneke, josko pahoinvointi pysyis paremmin kurissa... jotenkin en oikein usko näihin, mutta ei kai siitä nyt haittaakaan ole.

Muita oireita on ollut alavatsan vihlonta, enemmän oikealla ja lähellä nivustaivetta. Sellaisia, jotka saavat vain hymyilemään, kun tietää, miksi vihloo.

Rv 6+2

5 kommenttia:

  1. Mulla on kans ollut pahoinvointia ja oksentelua kummassakin raskaudessa, toisesta oksentelin koko raskauden ajan, ekasta "vaan" rv 21 asti. Siitä pahoinvoinnista mun äiti on raskaudet arvannu, mut ei se mitään koska on oma äiti kyseessä :) tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kauhee, miten sä oot voinu huonosti. mulla pahoinvointi molemmissa loppui muistaakseni n. rv 15. onneksi. oli kyllä sellaista koko päivän kestävää huonovointisuutta, ja eri tilanteisiin voimakkaasti liittyvää. esim. hammaspesu. yök.

      Poista
  2. Mulla ei sit taas se huonovointisuus oo onneks kestänyt kuitenkaan koko päivää. Just hampaiden pesu oli hankalaa ja oksennus lensi kun näin paistinpannun tai näin kastemadon maassa kun ulkoiltiin esikoisen kanssa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on niin kauheeta. Mulla ekassa oli semmoisia "kohtauksia", että 5min pyöräilyn aikana tuli kolmet oksennukset pusikkoon ja muuten paha olo pysyi hapankorpuilla kurissa....

      Poista
  3. Jaaha..sieltä ne menkat alkoi tänä aamuna :( kierto 24 päivää eli varmaan liian lyhyt edelleen. No ehkä ens kierrossa sitten.

    VastaaPoista